Živelní katastrofa v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Živelní katastrofa v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Pomoc při živelní katastrofě, jenž postihla občana České republiky v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná občan České republiky, který byl živelní katastrofou v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
V případě živelní katastrofy v zahraničí se občan České republiky bezprostředně řídí pokyny místních krizových složek.
Dále se může obrátit (se žádostí o pomoc nebo o poskytnutí informací aj.) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu a nahlásit svůj pobyt v zasažené oblasti.
Jestliže v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na některý ze zastupitelských úřadů Evropské unie v zemi svého pobytu.
Pokud občan České republiky cestuje do zahraničí s cestovní kanceláří, postupuje dále v souladu s pokyny delegáta; pokud cestuje do zahraničí služebně, postupuje dále v souladu s pokyny přijímající organizace.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Občan České republiky se může obrátit (dle konkrétní situace) na:
- krizové, bezpečnostní a pořádkové složky v zemi svého pobytu,
- cestovní kancelář, se kterou do zahraničí odcestoval,
- přijímající organizaci zajišťující jeho pobyt v zemi.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Potřebné formuláře jsou (dle povahy žádosti o pomoc) k dispozici na zastupitelském úřadu České republiky, příp. na zastupitelském úřadu Evropské unie (pokud v dané třetí zemi nepůsobí zastupitelský úřad České republiky).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) zastupitelské úřady poplatky nevybírají.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti o pomoc není stanovena.
Pomoc zastupitelskými úřady je poskytována tak, aby byla efektivní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další občané České republiky, kteří byli dotčeni živelní katastrofou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného zastupitelského úřadu, místních krizových složek, přijímající organizace či cestovní kanceláře.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Podle interních předpisů Ministerstva zahraničních věcí České republiky, příp. podle předpisů členských států Evropské unie.
18. Jaké jsou související předpisy
Právní řád České republiky, příp. právní řády členských států Evropské unie.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Kalendář
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
30
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|
Fotogalerie
Náhodná fotogalerie
Dětský karneval 2023 1
PARTNEŘI, SVAZKY, PROJEKTY