Obecný úřad Onomyšl
Onomyšl 52
285 04 Uhlířské Janovice
Zavedení (změna, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu
Podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, můžete požádat o zavedení (změnu, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.
Doručovací adresu je možné zavést do agendového informačního systému obyvatel ve formátu:
adresa v České republice,
adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa,
adresa mimo území České republiky,
adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky.
Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti - tzv. doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku.
V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec na základě plné moci.
Písemná žádost s údajem o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti, zaslaná na příslušnou ohlašovnu.
Podáním písemné žádosti na příslušné ohlašovně.
Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan žádost podepíše před zaměstnancem ohlašovny.
Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
Ohlášení adresy pro doručování (její změnu nebo zrušení) provedete na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky, tj.:
na obecním úřadu,
v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech na úřadech městských částí nebo městských obvodů, pokud tak stanoví statuty těchto měst (dále též "příslušný úřad").
Doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas).
Doporučený vzor žádosti "Hlášení adresy pro doručování" je k dispozici mj. na příslušném úřadu.
Žádost může obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti, byly písemnosti doručovány; není-li toto datum v žádosti občanem uvedeno, jedná se o datum podání žádosti.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.
Další účastníci nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci lze řešit elektronicky.
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
Sankce nejsou stanoveny.
Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení evidence obyvatel
01.01.2016
08.03.2018
Bez časového omezení.