Vystavení lustračního osvědčení na žádost organizace
3. Pojmenování (název) životní situace
Vystavení lustračního osvědčení na žádost organizace
4. Základní informace k životní situaci
Lustrační osvědčení je vydáno pro účely výkonu zákonem stanovených funkcí obsazovaných volbou, jmenováním nebo ustanovováním; osvědčuje, zda lustrovaná osoba byla či nebyla v období od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989:
- příslušníkem Sboru národní bezpečnosti zařazeným ve složce Státní bezpečnosti,
Zákon se nevztahuje na občany narozené po 1. prosinci 1971; od těchto občanů se nevyžaduje předložení lustračního osvědčení, ani čestné prohlášení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Místo občana, který má vykonávat funkci, u níž je lustrační osvědčení požadováno, může žádost o vystavení tohoto osvědčení (dle
§ 6 odst. 1 zákona) podat organizace, pro kterou občan vykonává nebo bude vykonávat předmětnou funkci.
Oprávněnou organizací pro podání takovéto žádosti je pouze organizace státní nebo organizace s většinovou účastí státu, taxativně uvedená v
§ 1 zákona.
Oprávněnou osobou pro podání takovéto žádosti je ten, kdo občana do funkce uvedené v
§ 1 zákona volí, jmenuje nebo ustanovuje.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti na Ministerstvo vnitra.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Ministerstvo vnitra - oddělení personální bezpečnosti a lustrací
Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7 - Letná
tel.: 974 832 058, 974 832 789
e-mail: lustrace@mvcr.cz
Adresa pro písemný kontakt:
Ministerstvo vnitra, P.O.BOX 627, 170 00 Praha 7
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Písemná žádost musí obsahovat:
- název a adresu organizace,
- seznam osob, pro které je vystavení lustračního osvědčení požadováno,
- jméno, příjmení a funkci oprávněné osoby,
- údaje o osobě, na kterou je žádost podávána (uvádí se v přílohách k jednotlivým osobám).
K jednotlivým osobám se uvede:
- jméno a příjmení, příp. titul,
- všechna dřívější jména a příjmení (i u mužů),
- datum narození a místo narození,
- přesná adresa bydliště včetně PSČ.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Zákonná lhůta pro vyřízení žádosti je 60 dnů ode dne přijetí žádosti a vystavené lustrační osvědčení je zasláno doporučeným dopisem určeným do vlastních rukou osobě, která byla lustrována.
Osvědčení je lustrovaná osoba povinna předložit zaměstnavateli k nahlédnutí do 30 dnů ode dne doručení.
Zaměstnavatel je o vystavení lustračního osvědčení informován formou vyrozumění.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra - Bezpečnostní odbor, oddělení personální bezpečnosti a lustrací
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Kalendář
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
30
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|
Fotogalerie
Náhodná fotogalerie
Víceúčelové hřiště 1
PARTNEŘI, SVAZKY, PROJEKTY